Maak kennis met Anita van der Maarl
Wat zijn je raakvlakken met de agrarische sector?
Opgegroeid op een akkerbouwbedrijf in de Haarlemmermeer, gevormd door mijn studie Agrarische bedrijfskunde in Dronten. Flevoland werd mijn nieuwe thuis, waar mijn partner een akkerbouwbedrijf heeft en ik 16 jaar mocht werken bij een communicatiebureau gespecialiseerd in de agrarische sector. Ja…, de agrarische sector zit in mijn hart.
Welke toegevoegde waarde ben jij voor de opdrachtgever?
Goed kunnen omgaan met mensen wordt gevoed door oprechte en persoonlijke interesses. In mensen, in hun bedrijven én in hun omgeving. Luisteren, vragen én doorvragen. Pas dan ga je begrijpen wat iemand écht bedoelt. En kun je inschatten welke specifieke competenties een medewerker moet bieden om daadwerkelijk van toegevoegde waarde te zijn voor de opdrachtgever. Maar ook eerlijk zijn als je twijfelt of er wel een match kan ontstaan.
Welke 3 kernwoorden omschrijven jou?
Luisteren, begrijpen, oprecht en gedreven. Oeps…, dat zijn er vier.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Opdrachtgevers en kandidaten hebben een bepaalde verwachting van mij. Als ik erin slaag die samen met hen in te vullen, kan er blijvend iets moois ontstaan. Het is mijn uitdaging om dat voor elkaar te krijgen. En als ons dát lukt…, dan kan ik daar van genieten.